Lugna söndagar?

Åter igen säger dom att söndagar ska vara så lugna för att det är avresedag, men tror ni inte att det kommer lika mycket folk som det åker? JO!
Mellan 11 och 12 var det jätte lugnt, men kl 12:15 ungefär då smällde det på med folk som bara den. Usch vad drygt det är när man bara är 4 inne som jobbar då, det behövs 5. Det har vi försökt förklara 7 miljoner ggr, men lyssnar någon? Nej, för att söndagar är ju SÅ lugna. Kan inte folket inse att det inte är lugnt på söndagar, speciellt inte när det är sportlovs veckor.
Gästerna fick i alla fall sin mat, blev mätta och belåtna, men vi kom inte iväg från jobbet tidigt. All disk stod och väntade på oss, kul (eller inte).
Väl klara med disk och städ så stämplade vi ut och åkte ner till Wärdshuset.
Pernilla, Sara och Henke jobbade och jag stannade kvar med dom. Henke åkte hem lite tidigare, när han skickat ut maten och sånt. :)
Det var la typ 7 pers på välkomst mötet ikväll och nästan inget övrigt follk som vart där och åt heller, så det gick bra.

Nu är vi hemma, jag har precis duschat av mig och Pernilla står i duschen nu.
Inte så kul att lägga sig när man luktar mat os, då luktar lakanen mat os flera dagar fram över.
Snart är det väl dags att tänka på refrängen och gå till sängs, jobbet väntar imorgon igen :)

Puss och Kram ses på stan!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag känner igen allt det där från min restaurangtid! Längtar inte alls tillbaka!

Kram

/Linda

2009-02-22 @ 23:25:32
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tjena Linda!

Ne ibland undrar jag vrf jag valt detta yrket.

Men jag ÄLSKAR att laga mat och göra gäster/kunder nöjda så jag har väl valt rätt i alla fall :)

Kramar

2009-02-22 @ 23:39:24
URL: http://sportjossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0